Net1.se/foretag

TJÄNSTER

Utökad support - ny tjänst för snabbare service

Den nya tjänsten Utökad Support är framtagen för att möta företagens önskemål om mer avancerade och behovsanpassad support. En dedikerad företagssupport som ger Net1s viktigaste företagskunder tillgång till abonnemangsstatus och driftsstatus. Företagsärenden blir även prioriterade i Net1s interna support och incidentprocess.

– Målet med det utökade supporterbjudandet är att ge våra kunder snabbare och bättre service. Vi har ett uttalat behov från våra företagskunder om mer avancerad support än den vi erbjuder via vår vanliga kundtjänst. Några av de önskemål vi fått in är möjlighet till direktaccess till en dedikerad företagssupport och förbättrad driftstörningsinformation. Man vill även själv kunna ha kontroll på sina abonnemang och enkelt kunna analysera förbrukningen, berättar Kim Schwerin, Produkt- och Marknadschef på Net1.

Som svar på önskemålen introducerar Net1 nu en företagssupport. Det dedikerade supportteamet har genomgående hög teknisk erfarenhet och kompetens kring Net1s produkter och tjänster. Det betyder att Net1s kundtjänst i fortsättningen fokuserar på enklare företagsservice och privatkundsfrågor.

– När uppkopplingen blir allt mer kritiskt för företagets affärer och drift, vill vi kunna ge en högre servicenivå till de som ser värdet av snabb support och service, fortsätter Kim Schwerin.

Utökad Support – fördelar gentemot kundtjänst:


Utökad Support är ett dedikerat teknik- och supportteam och riktar sig till företag som vill förkorta ledtiderna och effektivisera arbetet genom att få exakt den hjälp som behövs, när den behövs. Den vänder sig även till dig som har behov av guidning vid mer avancerad teknisk felsökning. I de fall där Net1 inte kan lösa problemet direkt hjälper vi till att hitta en partner som kan. Resultatet blir trygg och snabb support.

Främsta fördelarna – Eget telefonnummer, högre kompetens och snabbare svarstider


För att nå Net1s supportteam snabbt och effektivt får alla företagskunder tillgång till ett dedikerat telefonnummer och en e-postadress. Det dedikerade supportteamet består av Net1s mest erfarna och specialutbildade medarbetare med fokus på Net1s företagstjänster. Företagskunder som tecknat supportavtalet prioriteras och får snabbare svar medan Net1s privatkunder och övriga företagskunder är hänvisade till den vanliga kundtjänsten.

Snabbt svar om abonnemang och driftsstatus


Supportteamet svarar snabbt på frågor om alla engagemang företaget har med Net1 och frågor om driftsstatus. Det ingår även en prenumeration på information om planerade arbeten som kan påverka just er uppkoppling. När ni har behov av förändring kontaktar ni supportteamet för snabb service av t ex uppstart av nya abonnemang eller förändring av existerande abonnemang.

Supporten hjälper dig rätt


Supportteamet hjälper till med både abonnemangsadministration och teknisk felsökning om du skulle ha problem med din uppkoppling. Kan teamet inte lösa ditt problem direkt har de goda kontakter med leverantörer och kan vid behov även ta hjälp av Net1s interna driftorganisation för felsökning. Har du behov av utökad felsökning, till exempel på plats, av mer avancerade nättjänster eller av annan konsultation kan du ta hjälp av vår avdelning för skräddarsydda lösningar eller någon av våra partners för att hitta en lösning.

Utökad support Net1

Text:
2016-07-01

Dela artikeln

Kontakt

Har du en fråga eller vill veta mer om vårt erbjudande? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Fler artiklar…
Net1 - En stark partner

En trygg datauppkoppling där vi tar ansvar över helheten.

Fler filmer
Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter om det senaste inom företagskommunikation.

Välj rätt M2M-uppkoppling

GRATIS GUIDE - Sex frågor du bör ställa dig innan du väljer M2M-uppkoppling till ditt företag.

Kontakt

Har du en fråga eller vill veta mer om vårt erbjudande? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Beställ M2M nu!

M2M-uppkoppling med obegränsad data för 99kr/mån utan bindningstid.

KÖP NU